donderdag 23 mei 2013

de onovertroffen fietstas


Onlangs kocht/kreeg ik een nieuwe fiets. Het was mijn moederdaggeschenk aan mezelf . Ik was al even toe aan een nieuwe fiets, maar het was precies nog nooit de juiste gelegenheid geweest. Sinds 12 mei j.l. staat hij dus te schitteren in ons fietsenrek (vermits er op rijden met dit weer nog niet echt een pretje is
) . 
En nieuwe fietsen MOETEN nu eenmaal ‘gepimpt’ worden. Zadelhoesjes maken, daar was ik al een prof in, maar dat vond ik dit keer niet zo’n goed plan. Mijn fiets heeft immers een pràchtig bruin zadel dat ik echt niet wil verstoppen. Een fietstas kon ik wél nog gebruiken en dus werd dat het plan! 



Ik googlede wat en neusde rond op Pinterest, maar ik ontdekte al snel dat ik zo'n tas vast zélf wel kon ontwerpen. Via Zo Geknipt! had ik immers al zoveel inspiratie opgedaan dat dit 'a piece of cake' leek. Gelukkig bleek de realiteit behoorlijk overeen te komen met wat ik in mijn hoofd had zitten.
Om te beginnen maakte ik een prototype in madeliefjes-toile cirée. Het schattige hebbedingetje kan nu dienst doen als stuurtasje.



Bij het uiteindelijke exemplaar kwam er hier en daar wel wat textiellijm aan te pas, maar dat is sowieso mijn geheime wapen.:)  
De stofjes komen van Het Stoffenhuis en ik ben er helemaal weg van. Er bleef nog genoeg over om er ook een bijpassend sleutelhangertje van te maken. Nu maar wachten op 25 juni, want dan is het fietstocht op school en kan ik écht uitpakken met mijn fantastische, unieke fietstas. 

















Oh, ja, en het plan is dat ik ook nog een tutorial maak van dit zelf ontworpen ‘receptje’, dus àls je jaloers zou zijn……

2 opmerkingen:

  1. Ik ben natuurlijk meteen volger geworden en wacht smachtend op jouw tutorials! Heel veel plezier en succes gewenst op je mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen