maandag 17 juni 2013

Menina-tasje voor een klein meisje

Gisteren was het doopfeest van het plus-dochtertje van mijn liefste neef. Nora wordt al bijna 3 en dus was een echt kleine meisjes cadeautje wel op zijn plaats.
Gelukkig maar! Want dan had ik tenminste de gelegenheid om ook eens het mooie Menina-tasje uit het Zo Geknipt!-boek te maken. Mijn eigen 'kleine' meisje, is immers al lang niet meer klein :(


Enkele weken geleden ontdekte ik, met het liefste nichtje, dit mooie nieuwe winkeltje. Met Pit is écht een aanwinst in de regio West-Limburg (B) en ik zal er zeker nog geregeld eens gaan neuzen. We vonden er in ieder geval dé ideale stofjes voor het Menina-tasje mét bijbehorend ritstasje. Want het kleine feestvarken heeft immers ook nog een lieve grote zus van 5, die ook een cadeautje verdiende. 
Het idee van het ritstasje haalde ik hier.



Om te zorgen dat ze zich niet van tasje vergissen (of er om ruzieën), flockte ik er ook hun namen nog op. En om het geheel af te maken werden beide tasjes gevuld met een bijpassend haarborsteltje en haarklemmetjes en -elastiekjes.




Moet het nog gezegd dat de meisje er erg blij mee waren?

4 opmerkingen:

  1. Leuk dat rode lint ipv paspel! En de namen zijn ook mooi geflockt. Welk lettertype gebruikte je? Dit tasje staat bij mij op de planning voor mijn nichtje dat binnenkort 4 wordt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat lint vond ik ook onweerstaanbaar. Het is biais met een kantje aan en ik heb het er gewoon tussen gestikt.
      Het lettertype is 'Cooper Black'. Ik kies altijd een beetje volgens mijn gevoel van het moment.
      Die ritstasjes zijn trouwens héél leuk om te maken.

      Verwijderen
  2. Helemaal geweldig en zelfs de knopen met polkadots!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er fantastisch uit! En leuk, met die namen er op! Ze zijn er vast blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen